Afdelingshoofd Financiën

Utrecht
32-40 uur
HBO
Gemeente Utrecht
Per z.s.m.
32-36 uur
12 maanden (met optie tot verlenging)
ZZP/Deta
Solliciteer nu
Sluit over 14 dagen
W&S-professionals-2

Als Afdelingshoofd Financiën geef je leiding aan de afdeling Financiën binnen de directie Financiën en Inkoop. Je stuurt hiërarchisch 2 clustermanagers, 2 teammanagers en 6 financieel strategen aan. Samen met het MT Financiën ben je verantwoordelijk voor het verbeteren van de kwaliteit, werkdruk en samenwerking binnen de afdeling. Je zorgt voor de totstandkoming van kwalitatieve financiële producten en adviseert over brede kaders en strategieën. Bovendien begeleid je de implementatie van het nieuwe SAP-systeem en werk je aan de doorontwikkeling van de gemeentelijke financiële functie. Je hebt oog voor werkgeluk en bent een verbindende factor binnen de organisatie.

Verder bestaan je werkzaamheden uit:
• Bewaken van kwaliteit, tijdigheid en volledigheid van financiële advisering en gegevens;
• Organiseren van de P&C-cyclus en begeleiden van de SAP-implementatie;
• Functionele sturing op gemeente brede financiële processen en projecten;
• Ontwikkelen van financiële kaders en adviseren over strategieën;
• Leidinggeven en coachen van managers en strategen binnen het MT;
• Verbeteren van werkgeluk en verminderen van werkdruk binnen de afdeling;
• Vertegenwoordigen van Financiën in het kernteam Voorjaarsnota;
• Opvolging van verbeterinterventies en versterken van grip op financiële processen.

Wat wij vragen

• Minimaal een afgeronde opleiding op hbo-niveau met als studierichting bedrijfseconomie, bestuurskunde of bedrijfswetenschappen;
• Aantoonbare werkervaring als manager Financiën binnen de overheid;
• Beschikbaar voor tenminste 32 uur per week;
• Bereidheid om werkzaamheden op locatie uit te voeren;
• Aantoonbare kennis van de gemeentelijke financiële processen;
• Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als manager Financiën;
• Aantoonbare werkervaring in ontwikkelen, door ontwikkelen en implementeren van financieel beleid en planning & control ;
• Aantoonbare verandercompetenties en ervaring in verandermanagement.

Wat wij bieden

Wij kunnen je inzetten op basis van een detacheringsconstructie: op projectcontract of in vaste dienst bij ons.

Naast een persoonlijke benadering, horen bij een detacheringsconstructie in een dienstverband bij JS Consultancy, goede arbeidsvoorwaarden. Hierbij kan je denken aan:
• Aantrekkelijke salariëring conform cao opdrachtgever afhankelijk van jouw opleiding en ervaring en op basis van een 36-urige werkweek;
• Vakantiegeld van 8,33% en een aantrekkelijke eindejaaruitkering;
• Pensioenregeling bij StiPP. Het 1e jaar nemen wij voor onze rekening;
• Aanvullende relevante opleidingen en trainingen passend bij jouw ambities met een opleidingsbudget van €5000;
• Intervisie, coaching en periodieke kennissessies over actuele thema’s in het werkveld;
• Toegang tot het unieke netwerk van JS Consultancy;
• Laptop en een telefoon (die je ook privé mag gebruiken);
• Reiskostenvergoeding, NS Businesskaart of, afhankelijk van je reistijd, de mogelijkheid tot een leaseauto!);
• En natuurlijk een gezellige groep collega’s en regelmatig leuke bijeenkomsten en borrels.

Een ZZP-constructie (uurtarief in overleg), behoort ook tot de mogelijkheden. Naast de persoonlijke benadering en een groot netwerk als preferred supplier binnen het publieke domein, bieden we de volgende voordelen aan:
• Snelle en makkelijke facturatie, middels Reversed Billing en binnen 30 dagen na invoering uren;
• Volledige administratieve ontzorging, waarbij je slechts één keer al je gegevens hoeft aan te leveren (VOG e.d.);
• Juridische ondersteuning, waarbij onze juridische afdeling nauwlettend de wet- en regelgeving rondom ZZP-ers volgt en je indien gewenst hierover kan informeren.

JS Consultancy is de carrièrepartner van professionals en managers voor de publieke zaak. Bij ons werk je aan jezelf én aan oplossingen voor de belangrijkste uitdagingen in onze samenleving. Maatschappelijk resultaat. Samen met jou maken we het waar.

Sollicitatieprocedure

Enthousiast geworden? Deze procedure heeft een korte looptijd, daarom ontvangen we graag z.s.m. je cv en korte motivatie via onderstaande sollicitatiebutton.

Reageren op deze vacature kan tot en met 22 oktober 12:00.

Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met onze Recruiter Michelle van der Sanden via michellevandersanden@jsconsultancy.nl of via 06 22322406

Solliciteer nu
Sluit over 14 dagen

Solliciteer op deze vacature

1. E-mailadres

We controleren of je al in ons systeem staat, dan hoef je geen NAW gegevens meer in te vullen.

2. Persoonsgegevens
3. CV en motivatiebrief

De toegestane bestandtypes voor het uploaden van je CV en motivatiebrief zijn: Word (.doc of .docx), PDF (.pdf) en Excel (.xls of .xlsx)